Det uungåelige spørsmålet. Det som en aldri burde spørre og i hvertfall ALDRI svare på. Om en svarer ærlig eller lyver så vil svaret aldri være riktig. Det er i samme kategori som: «Ser jeg feit ut i denne buksa?».

Jeg diskuterte dette spørsmålet med en navnesøster i kveld. Tanken hennes var at den som spør alltid forventer et høyere tall enn det hun ærlig kunne svart. Jeg har motsatt tanke. Det kan ha med alder å gjøre – ev. utstråling.

Nå er det sånn at frekvensen til dette spørsmålet har minsket med årene. Før jeg var 25 var det ikke en eneste av mine som ikke spurte. Nå er både jeg og partnerene (stort sett) blitt så gamle at denne øvelsen kun fører til frustrasjon. Uansett om tallet er stort eller lite.

Ved de sjeldne anledningene der dette fremdles dukker opp så har jeg begynt å lyve. Hvis jeg skulle snakke sant så måtte jeg ha tenkt meg om, talt etter. Husket.

