Stikkord

Hvorfor er det sånn at alt alltid skal skje samtidig?

Her går en alene i einsemda i ukesvis. Alle venner er opptatt, har parmiddag, passer barna sine, eller trener uten meg. Singeljenter trenger selskap!

Men SÅ! Så vil plutselig ALLE treffe meg på en gang. Det hagler med meldinger fra den ene og den hin om middager, øldrikking, fester og shopping AKKURAT de ukene der jeg har andre planer.

De denne uka for eksempel. I dag er det tirsdag. I går fikk jeg melding fra en av mine beste venninner. «Middag i dag eller i morgen?». Joda, hadde planlagt trening på mandagen jeg så tirsdag passet fint. Det er VIKTIG å nøytralisere treningen med burger så snart som mulig. Ellers kunne en jo risikere å bli slank!

I morgen er det onsdag. Da er det «julemiddag» med jobben. På Fridays?!? Jeg lurer FÆLT på hva som er på «sesongmenyen» der! Jeg har lovet at hvis det er pinnekjøttfajitas så SKAL jeg prøve det….

Forrige helg ble det avtalt at det skulle spises middag med en kamerat på fredagen. Fredag var avklart siden jeg var opptatt mandag til og med onsdag og han hadde plan torsdag. Enkelt og greit så gikk det opp.

Så kommer det melding fra venninne. «Kan du passe katten i helga?». Hun skal reise bort må vite. Dette visste jo jeg og forespørselen kom ikke overraskende. Katta har jeg passet før, men jeg har jo ikke tenkt å tilby mine tjenester helt frivillig. Så kommer selvsagt oppfølgingsspørsmålet: «Skal vi treffes til middag på torsdag?». Joda, torsdagen er fremdeles åpen den. Dette går jo glimrende!

Skåret i gleden er at Waliseren endelig har sendt melding. Han ville gjerne treffes den helga min mor kommer på besøk…