Stikkord

Menn og kvinner bruker kanskje de samme ordene, men vi snakker IKKE samme språk!

Det er en fyr… Han er en kamerat av en jeg var sammen med en kort periode for ett års tid siden eller så. Vi møttes egentlig bare en gang, men han havnet nå på facebook allikevel. Han sender meg meldinger nå og da. Litt sånn svevende og uklart. Ofte litt flørtende, men jeg ser at han er en sånn mann som flørter med alle jentene.

Vi ser hverandre på byn av og til – tilfeldig. Jeg får et hei og en klem og så går vi hver til vårt. Han har også bedt om å få nummeret mitt. To ganger. Han fikk det begge gangene. I kveld kom det ny melding i facebookchaten:

Han: «Hei, skal du ut i dag?»

Meg; «Har ingen å gå med. Alle mine er på julebord.»

Han: «Ah, ja det er vel mye av det for tiden.»

Meg: «Hva med deg? Skal du ut?»

Han: «Jeg lurer litt på det ja. Er litt sliten, men tenkte jeg skulle prøve med kaffe og en tequila, så får vi se.»

Meg: «Høres bra ut. Hvor går en egentlig når en skal ut for tiden?»

Han: «Hehe, si det. Det finner jeg ut når jeg setter mine str 42 på Bryggen.»

Meg: «Du får ha en fin kveld.»

Han: «Om jeg kommer så langt da… skal forsøke. Kos deg i kvelden.»

Det er her jeg blir forvirret… Hva var det egentlig han ville til å begynne med? Som vanlig når jeg lurer på noe så spør jeg.

Meg: «Du… jeg ble litt usikker her. Inviterte du meg til å være med ut eller var dette bare ditt vanlige «kjedermegchat»?»

Han: «Hehe, jeg så du var på og lodder stemningen om noen skal ut.»

Meg: «Ja, så alternativ to da altså?»

Han: «;)»

Jeg vet fremdles ikke hva han ville…