Stikkord

Jeg har skrevet om øyeblikk tidligere. Disse minuttene der alt virker perfekt – der formen er fin og varmen sprer seg fra mage og ut i fingerspissene. Det er sjeldent dette varer lenger enn noen øyeblikk.

I dag har det vært en av disse veldig få perfekte dagene – øyeblikket som vanligvis svinner fort har vart og vart og vart.

Våkne av seg selv, føle seg bra etter to dager sykdom, dusje, stelle seg og faktisk føle seg fin. En av disse dagene da hud og hår og sminke lar seg fikse uten problemer. Jeg vet det er overfladisk, men det hjelper faktisk. Det er så fint å kunne gå ut og smile til verden!

Det regnet ikke og fortauene var farbare. Jeg fikk handlet julegaver både til foreldremenneskene og til broren. Handlet varer på polet og når jeg tenker etter så er julegavene nesten i boks. Juleshopping er jammen ikke så verst når en har god tid. Det løper mennesker i alle retninger – barn skriker og pappaer sukker. Jeg kunne tusle innimellom alle de som stresset rundt – omhyllet i mitt eget soundtrack.

Etter avlevering av varer hjemme var det på tide med lunsj/kaffe med superkoseligevenninnen. Det var bryllupspreik og annet fjas.

Da jeg kom hjem ventet det epost om at jeg hadde vunnet en premie. En blir glad av slikt også.

Nå er kvelden er kommet og bobler venter…