Stikkord

Hvis en er litt snill og har godviljebuksene på så kan en kalle min treningsfrekvens… sporadisk. Siden oktober har jeg iført meg treningsbukse langt flere ganger for å sitte i sofaen, enn for å sitte på spinningsykkelen.

Hver uke har jeg store planer om et nytt og bedre liv, men hver torsdag innser jeg at det ikke ble noe av denne gangen, heller. Det er sånn det er når en er født som udisiplinert slabbedask og slubbert. Eller lat, som min mor ville sagt.

Jeg har ikke tenkt å si så mye mer om min egen trening, men en liten intro var på sin plass, følte jeg. Nå til saken.

Jeg har tenkt litt på dette med å treffe eksemplar av det motsatte kjønn på offentlige steder. Ja, treffe mennesker av samme kjønn også, for den del. Hvis det er det en er ute etter. I denne omgang lurte jeg på dette med å treffe menn på treningssenter.

Er det faktisk noen som møter sin fremtidige partner på treningssenteret? Er det det? Når en er rødsprengt, svett og egentlig så ekkel som en noen gang blir i offentlighet? Virkelig?!

Dette har jeg lurt på en stund. Jeg fant det usannsynlig. Trodde ikke noe på det før jeg ble oppmerksom på DEM. Sminkedamene! Jeg har ved flere anledninger observert jenter som sminker seg, i garderoben på treningssenteret. FØR trening!

De har ikke bare presset de små sprettrumpene sine inn i de strammeste treningsbuksene i verden. De har også satt opp håret i søt og sexy hestehale. Toppen på kransekaka er altså et ekstra lag mascara og lipgloss…

Den første gangen jeg så dem humret jeg litt for meg selv og tenkte vel noe sånt som, «Jah, bare vent du! Snart renner mascaraen ned svette kinn. Du, snuppa, ser snart ut som en panda!». Ja, noe sånt tenkte jeg nok. Naiv som jeg var…

Det viser seg nemlig at disse jentene har skjønt noe jeg ikke hadde skjønt. En går jo ikke på treningssenter for å trene! Hvor dust går det an å bli, liksom…

Nå skal jeg ikke påstå at disse jentene ikke trener, for det gjør de jo helt tydelig. En får ikke slik sprettrumpe bare av å ikke spise. De trener bare ikke på treningssenteret. Kanskje trener de hjemme på jenterommet. Kanskje jogger de klokka 5 om morgenen, mens alle andre sover. Ikke vet jeg.

Det jeg derimot vet er at det eneste de gjør på treningssenteret er å henge på hjørnet sammen med unge, kjekke kroppsbyggermenn. Freshe og lekre som de er så tiltrekker de seg den ene etter den andre av kjempemennene, og skulle det hende at de ikke liker øyeblikkets kroppsbyggermann så har de den perfekte unnskyldningen, for å slippe unna, «Jeg må nesten komme meg på sykkelen jeg…».

De HAR faktisk skjønt det de, disse sminkejentene.

Om ikke lenge, på et treningssenter nær deg, finner du en ikke fullt så sprettrumpet, men desto mer sminket Sotengel. Eller kanskje ikke…

Sminker du før trening?

