Stikkord

, , ,

Det er vår.

Slutt på snø og frost om natten. Blomstrer spirer og snart kommer trærne med grønt og fargerikt. En slipper lue, hansker, dunjakke og ullundertøy. Ja, i min verden slipper en lue, hansker, dunjakke og ullundertøy. I andres verden slipper en også jakke, genser, bukse og strømper.

Godt påkledd som jeg var, var jeg bare iskald på hendene, der jeg satt i solen og nød åretst andre uteis, men når jeg kikket opp observerte jeg at ALLE ungjentene vandrer rundt i byn kledd som om det var 30 varmegrader. Fra bunnen er det småsko, bare ben helt opp til den minikorte jeansshortsen, tynn singlet og bare armer. De er ikke kommet så langt som til sandaler enda, men det tror jeg kun er fordi det ikke er kommet sandaler i butikkene enda.

Hadde jeg ikke hatt solbriller er jeg redd jeg hadde pådratt meg snøblindhet av all den eksponerte, hvite huden.

Ja, det er vår, men det er IKKE sommer! Dere må kle på dere jenter!

Ja, ja… om en uke er dere forkjølet alle mann! Da skal jeg hovere med min snørrfrie nese.

