Det er mulig jeg er over gjennomsnittet glad i oppmerksomhet, men jeg blir så utrolig glad når jeg får bevis på at noen har tenkt på meg når jeg ikke var tilstede. Det kan dreie seg om at det ligger en melding i innboksen når en våkner, en SMS sendt sent på kvelden eller en slengbemerkning fra en kollega.

– Ja, vi snakket nettopp om deg i går!

Selvsagt er det mange som har tenkt på en selv om de ikke gir en melding om det. Jeg vet jo selv at jeg tenker på mennesker hele tiden, uten å sende de bevis på at jeg har gjort nettopp det. Kanskje noe en bør gjøre oftere? Gi melding om at tenkning pågår mener jeg.

– Hei! Jeg tenkte på deg i dag. Hvordan går det?

Jeg kan nesten banne på at de fleste vil synes at det er hyggelig.

Det triste er at en gjerne ofte ofrer de en IKKE skulle tenke på for mye tid. De bør en IKKE sende melding til.

Jeg vet ikke helt hva jeg ville med dette. Det bunner ut i en enkelt ting: Det er hyggelig å være påtenkt! Eller noe slikt.

Det er mandag, gi meg litt slakk…

