Stikkord

, ,

Jeg har talt opp og kommet til at jeg kjenner minst 21 mennesker som har bursdag i mai. Da har jeg tatt med alle jeg husker fra skolen, familie, venner, kollegaer og andre jeg tilfeldigvis har fått med meg bursdagen på. Det kan også være at jeg har glemt noen. Jeg er ikke veldig god på dette med bursdager, faktisk så har jeg glemt min egen noen år.

Uansett om jeg har sett vidt på dette med «kjenner», så virker det som et overveldende antall. De andre månedene kommer ikke i nærheten av samme mengde fylleårsdager.

Hva er det da som gjør at SÅ mange mennesker bestemmer seg for at månedsskiftet august/september er den tiden de skal drive med familieforøkelse?

Er det det fine været? Er det for å sikre at de kommer på riktig side av skole/barnehageår? Kanskje de er tomme for kondomer etter en hard festivalsommer?

Forresten så klager jeg ikke over valget. Mai er en glimrende måned å ha bursdag i. Det er før alle reiser på ferie, men det er ofte fint vær (2012 tas som unntaket). Det er også nesten midt mellom julene, som gjør at en får gaver fint fordelt med 6 måneders mellomrom. Fint!

Jeg bare lurer jeg…

Er det noen der ute som har en forklaring til meg?