Hvis det en gjør ikke fungerer så må en gjøre noe annet.

Dette ble jeg fortalt en gang på et motivasjonsseminar. Du vet, en av disse som en får sponset gjennom jobben? Ja, dette var vel den ene setningen jeg festet meg med, men jeg har ikke egentlig levd etter den enda.

Vi har alle mønster som vi lever med og etter. Reaksjonsmønstre og handlingsmønstre er resultat av noe grunnleggende i oss og blir forsterket hver gang vi gjentar og gjentar. Jeg har en hel masse handlingsmønstre jeg burde brutt. Jeg burde slutte å spise så mye, jeg burde trene mer, jeg burde jobbe hardere og skaffe meg en karriere.

Jeg har valgt å gå for noe enklere, selvsagt. Jeg har bestemt meg for å komme ut av en lite produktiv sirkel med flørting, dating, «greier» og «avtaler» med menn som jeg egentlig ikke ser noen fremtid med og som helt tydelig ikke ser noen fremtid med meg heller. Jeg har bestemt at for å få tatt bort alle tanker rundt dette så skal jeg nå holde meg unna menn i 6 måneder.

Sinnsykt? Rart?

Startskuddet gikk 1. juni!