Stikkord

, , , , , , ,

Det viser seg til stadighet at jeg ikke er noe flink til dette med buss. Enten så glemmer jeg hvor jeg skal av, eller så glemmer jeg at jeg skal av i det hele tatt. Det er veldig pinlig å ende opp på endestoppet og ikke kunne forklare hva og hvor en skulle.

På tirsdag var jeg på tur igjen. Nok en gang så satt jeg der, smånervøs med telefon i hånd. GPSen slått på og febrilsk ventende på at den skulle søke seg ferdig. Jeg var på vei til eksamen i forsikringsøkonomi og ANTE ikke hvor jeg skulle. På nettsidene til BI står det at anbefalt reisemåte er buss, rute mot Varden. Bussen fant jeg, men det stod jo ingenting om hvor en skulle AV! Slik vesentlig informasjon mente selvsagt BI at en ikke trengte.

Til slutt gav jeg opp hele mobilen. GPSen ville ikke finne ut hvor vi var og batteriet nærmet seg utladet. Dersom jeg måtte ringe til taxi fra ukjent sted kunne den være grei å ha…

Jeg kikket opp, bussen hadde tømt seg siden sentrum. Rundt meg satt det nå KUN gutter med sleik og jenter med bloggerskjørt og skinnjakker. De hadde sekk. Vi skulle alle til samme sted. På toppen av det hele hadde bussen sånt skilt som viste neste stopp. Det hele var jo LANGT fra rakettforskning.