Stikkord

Det hele begynte som en helt vanlig tirsdag på bar. Gode eventyr begynner alltid som helt vanlige dager. Bare et par øl med venner og så SKULLE jeg hjem. Det var jobb dagen etter.

Jeg så opp og der stod han…

Han var nydelig! Passe scruffy, passe nerdete, passe tatovert. Stort smil og glimt i øyet. Jeg kikket. Han kikket tilbake. Og igjen. Da jeg kom nærmere viste det seg at bak brillene var det et par helt fantastiske øynene, med lange mørke øyenvipper. Det er mulig jeg stirret mer enn jeg kikket.

Samtalen fløt – flørten fløt også, men gikk aldri for langt. En mann som både hadde ting å fortelle og som kunne høre etter. Kvelden ble litt lengre enn jeg hadde tenkt.

Han fulgte meg hjem. Det ble dveling ved døren. Han kysset meg der, på trappen. Ett ble til flere. Døren åpner seg bak oss. Det er naboen som spør, «Skal dere inn eller?». Hun ler. Vi ler. Det skulle vi visst.

Han er gått igjen nå. Ingen av oss spurte etter telefonnummer. «Kanskje vi sees igjen.», sa han på vei ut døren.

Kanskje det.