Stikkord

, , ,

Har du tenkt på dette med bare å bli borte? Bare låse døren bak deg og reise din vei? Ikke si fra til noen, annet enn kanskje å legge igjen et brev, så ikke Mor tror en er voldtatt, død og begravet?

Hei Mamman!

Jeg reiste min vei, jeg. Har det bra og kommer sikkert tilbake en dag, men jeg måtte prøve dette med å bli borte. Prøv å ikke være for urolig.

S

Det er ikke så mange som blir borte lenger. Jeg kjenner i alle fall ikke noen som bare har blitt borte, som fremdeles lever. Før var det veldig vanlig. En reiste kanskje til sjøs en gang som 12-åring og kom ikke tilbake igjen før en var godt voksen, eller kanskje kom en aldri tilbake. Kanskje fant en kjærligheten på en sydhavsøy, kanskje druknet en. Det var helt umulig å vite.

Jeg har en dragning mot å bli borte. Ikke dø, men å reise avgårde. Jeg har blitt borte tidligere, fra noen, men aldri fra alle.

