Stikkord

, , , , ,

Den Blonde var i meg igjen i dag. Han var ikke så fornøyd med at jeg bare overså han. Hver dag, viser det seg, har jeg visst oversett ham, i kantina.

«Hvorfor sier du aldri hei, når du ser meg i kantina?»

«Hæ?»

«Ja, i kantina. Du går jo forbi meg HVER dag og du sier aldri hei.»

«Hvor da?»

«I kantina vel. Jeg sitter på bordet midt i salen. Du ser rett på meg hver gang, men du sier aldri hei…»

Dere skjønner det at jeg er en snublefot. Jeg har så mye slark i anklene at jeg kan stå rett opp og ned, helt i ro, på flatt gulv og bare knekke sammen – og kantina har glatt gulv. Du vet sånn glatt tarkett, eller hva det nå heter? Det virker som om noen har bonet det med tran! Det å gå i kantina er en hinderløype. Hver gang jeg går ned der konsentrerer jeg meg SÅ hardt at jeg knapt vet hva jeg selv heter! Du kan bare drite i at jeg ser hvem som er der, eller hva som foregår. Snakker du til meg ender jeg trolig opp i en floke på gulvet. Jeg er en fare både for meg selv og for andre!

Topper du dette med et brett med mat og en liiiiten smule sosialangst så har du en katastrofe bare ventende rundt neste sving, eller neste «Hallo!», om du vil.

Ja, det samme gjelder på gata. Har jeg ørepropper på, går i høye hæler, bærer på mer enn en pose, eller ser ut som om jeg må på do, så er det bare å holde seg unna. Hvis du ikke vil at jeg skal falle på deg, selvsagt.

Det er litt vanskelig å gå og tygge tyggis samtidig…

Den sikre metoden, for deg, er selvsagt å rope etter meg, på lang avstand, men det ser jeg egentlig også at du avstår fra, av helt andre grunner.

Jeg tror ikke han trodde meg.

Er jeg verdens eneste superkloms??