Stikkord

, , ,

Siden jeg nå sitter her på Flesland og venter på et fly som skulle vært gått, så kan jeg dele noen tanker med dere. Heldige dere!

Jeg får i tillegg testet ut blogging fra mobilen. Jeg satser på at jeg klarer dette uten altfor mange autocorrectfeil. Telefonen retter forresten correct til voldtekt hvis en ikke passer seg. Det kunne gått skikkelig galt dette!

I går hadde jeg en lang samtale med mannen som skulle overta rollen som kattepasser. Han lurte veldig på hvorfor jeg hadde valgt å legge årets ferie til et land og en by som er minst like grå og regnfull som det/den jeg kommer fra. Det kan vel også nevnes at mannen selv, opprinnelig, er fra langt sydligere strøk og dermed allerede syns Bergen er mer enn gufsen nok. (Gufsen finnes ikke i ordboka forresten og jeg har dermed igjen benyttet meg av min kunstneriske frihet.)

Mannen kjenner heller ikke til dette, mitt noe gråere, alterego.

Uansett… Jeg måtte jo innrømme at jeg egentlig ikke hadde så mange gjorde grunner. På mange måter så måtte jeg. Jeg er tildelt den store æren av å være brudepike og bruden har valgt en mann til forlover. Da faller kjole-, sminke- og håransvar på meg. (Ja, bryllupet skal foregå i Edinburgh – hvis det ikke kom klart frem.)

På den andre siden skal en jo alltid prøve å finne noe positivt i alle situasjoner. Jeg har tenkt og tenkt og har kommet frem til noe som helt klart er en fordel.

Det er lang enklere å holde på mannesteiken på byferie med venner og øl enn det er på strandferie alene med rosa paraplydrinker!

Dog kan min hang til anglofili og det faktum at jeg blir mo i knærne av rødhårede menn med fregner (så lenge de er britiske) forpurre dette.

Ja, og det faktum at jeg har en fetisj for gamle steinbygninger og museum er også en fordel!

Nå ble jeg så positiv og smilende her at jeg bør gi meg! Dette blir bra!

