Stikkord

, , ,

Det er høst i Bergen. Det betyr at det er sol og regn på en gang. Og nå mener jeg ikke sånn alternerende, men samtidig! Dog ingen regnbuer og dermed ingen gullkrukke i enden. (Er det bare i mitt hode at den setningen høres tvilsom ut?)

Jeg blir sliten av høsten. Det er kaldt og varmt på en gang. Tar en på skjerf og hansker på så svetter en. Tar en ikke på skjerf og hansker så fryser en. En kan ikke gå i vintersko, men heller ikke i små sommersko. Høstsko er vanskelige, syns jeg.

Etter sykdom, fra torsdag til og med mandag, kom jeg i dag tilbake på jobb, til full epostboks og en opplæringssesjon som skulle vært startet mandag. Jeg kunne ikke jobbe overtid, på grunn av at systemet skulle oppdateres og pcen måtte av innen klokken 16. Dermed vet jeg at akkurat samme dritten venter på meg i morgen.

Plussiden er at 4 av de 6 jeg har fått ansvaret for å lære opp er SUPERsmarte og kjappe i tankegangen. De to 2 andre har allerede erfaring og skal bare oppfriskes. Nedsiden av dette er jo at jeg må være PÅ hele tiden og svare på masse spørsmål som jeg ikke er forberedt på. Antar det er bedre med lure spørsmål enn dumme spørsmål…

Ja, og så kommer min fetter på besøk i morgen. Han ringte i dag og lurte på om han kunne låne sofaen til fredag. Deilig med kort varsel…

Sa jeg at det regner?

SLITEN!