Stikkord

, , , , , ,

I går skrev Jenny en tilståelse. At det kan kalles en tilståelse vet jeg ikke om jeg er helt enig i, men sånn var det nå presentert. Hun tilsto at hun faktisk er menneske og en helt vanlig kvinne. En helt vanlig kvinne med gammel mascara under øynene og håret i uorden.

Det kom ikke overraskende på meg. Hvorfor skulle vi egentlig tro noe annet?

Men så er det jo sånn at når noen ruller ballen med tilståelse, så har en lyst å være med å leke. Jeg tilstår herved at jeg er et søppelmenneske.

Jeg har ikke støv på hjernen, skifter ikke sengetøy hver dag og husker ikke alltid å sette oppvasken inn i oppvaskmaskinen, sånn med en gang. Jeg er ikke gjennomstylet, fresh eller «stilig» hele døgnet – ikke en gang hver dag, må jeg si.

Av og til er jeg til de grader i uorden også.

I øyeblikket står det en sånn blå Ikea-pose i gangen hjemme. Den er FULL av returplast, gamle hermetikkbokser og altfor mange tomme vinflasker. Jeg har flyttet den ut i gangen, for at jeg skal få tatt det med meg til returpunktet. Det fungerte ikke at det stod på kjøkkenet lenger.

I dag morges tok jeg sats og trakket OVER posen på vei ut døra. Vi får se hvor lang tid det tar før jeg snubler i den…

Hmmm, nå tror jeg at jeg har glemt hvor jeg ville med dette.

Jo! Vi er alle folk.