Stikkord

,

Ett brev var borte fra fellesmappen. En kollega kom og spurte meg, for jeg er jo «brevdamen». Det var ikke meg som hadde flyttet det og jeg visste dermed ikke hvor brevet var.  

10 minutter etter kommer det en melding fra samme kollega og følgende samtale oppstår:

Kollega: Brevet er flyttet til intranett og det fungerer jo ikke i dag!! L

Meg: Jaha? Merkelig… Og de har ikke spart på en backup på fellesområdet? Hvem er det som har flyttet det da?

Kollega: Dont know, bare antar det. Har leitet litt rundt i mappene, kan ikke finne brevet

 Meg: Så du bare antar at det ligger på intranett?

 Kollega: Ja, får jo ikke sjekket, siden det ikke funker i dag.

 Meg: Så de kan like godt bare være slettet altså…😉

Kollega: Mulig, mulig, har ihvertfall sendt ut mail til alle, så får vi se..

Meg: Du må jo ikke si det er flyttet til hvis du ikke vet, vet du… Jeg har sendt deg en kopi av brevet, som du kan bruke så lenge.

 Kollega: Fikk tips av «Kari»..

 Meg: Sa hun «Det er SIKKERT flyttet til intranett»?

 Kollega: He, he, husker ikke ordrett hva hun sa..

 Meg: Det er sånn rykter starter… 

 Kollega: Du har nok rett i det, ja😉

 At ikke folk bare kan holde seg til det de vet og ikke «tro» alt mulig!