Stikkord

,

Det var ikke gått mange minuttene av det nye året, før noen nevnte trening. Nå skal en gjøre seg av med bilringer og bingoarmer! Det er viktig å komme godt i gang, slik at en klar til bikinisesongen. Som om vi faktisk har noe slikt her i Norge…

Jeg er ikke så glad i treningssenter. Det føles alltid som om alle andre er så flinke og i SÅ god form. Det sitter en liten stemme i bakhodet som hvisker til meg – om at de helt sikkert tenker ting som: «Der kommer hun som ikke kan stokke beina igjen. Huff! HUN er i dårlig form hun!». 

Vi er vår egen beste og verste observatør.

Sannheten er nok at de er mer opptatt av seg selv, enn av hvordan andre ser ut. Vi er alle det. Vi registrerer at andre ser bra ut, eller at andre ikke ser bra ut, men vi tenker sjeldent mer over det.

Hva er det første du tenker når du registrerer en kjekk mann, eller en vakker kvinne? Kan det være at det er «Hvordan ser jeg ut?»? Vi trekker inn magen, retter ryggen og hever hode, eller vi gjør det motsatte, hvis det viser seg at den kjekke, eller den vakre var den vi traff sist helg. Ja, vi trekker selvsagt fremdeles inn magen.

Jeg tror vi bruker for mange tanker på hvordan vi selv ser ut. Jeg vil heller bruke flere på å observere andre. Ikke for å tenke slemme tanker, men for å legge merke til.

————————————————————–

Det var alt for i dag. Jeg håper fylleangsten ikke er for hard med dere. Nyt en fridag, eller to, til!