Stikkord

Det skrives bøker, diskuteres, debatteres og leses. Det blogges i hytt og gevær! Alle er så flinke! Alt er morsomt, kritisk, velskrevet, nytenkende og med snert. Jeg blir helt sliten jeg. Dere gir meg prestasjonsangst!

Selv de som hevder de er slitne, har uendelig mye å gjøre og knapt rekker over alt serverer velskrevne, LANGE tekster, eller gjennomtenkte, velformulerte og konsise uttalelser. Det kan da umulig komme så lett for dere?! Alle sammen?!

Jeg har aldri hatt det indre, brennende ønsket, som tydeligvis «alle» andre jenter har, om å se ut som en supermodell. Joda, det er ting jeg kunne tenkt meg å endre på, men ikke til en sånn grad at jeg sulter eller lar meg skjære i.

Derimot, har jeg alltid hatt en ønske om å være smartere. Jeg kunne tenkt meg å være flinkere, kjappere, lurere osv., osv. Det finnes ikke en operasjon å ta, eller kur en kan gå på, for å blir det. Jeg vet ikke hva jeg ville brukt en høyere IQ til, men jeg vil gjerne ha den uansett. Kanskje jeg hadde visst det hvis jeg hadde hatt den?

En gang i tiden, ønsket jeg meg også bedre sangstemme, men jeg er blitt for gammel til å bli popstjerne og da spiller det liksom ingen rolle lenger. Nachspillgåere får leve med meg som jeg er.

Kanskje en aldri vet hva en skulle gjort, dersom en hadde fått det en ønsket seg?

For tiden – orker jeg ikke lese velskrevne, inngående tekster. For tiden – sliter jeg med kompliserte samtaler. For tiden – klarer jeg ikke en gang å samle tankene til et innlegg som gir mening! For tiden – vil jeg bare drikke meg full og skulke jobb. Jeg vil reise langt bort og aldri komme tilbake.

Det verste er kanskje at jeg innser at jeg ikke vet hva jeg lengter etter.

Vi sees i bunnen av glasset.

