Stikkord

, , , , , ,

Jeg kan ikke kalle ham Pauseunderholdningen lenger. Det ville ikke være riktig. Jeg vet ikke helt hva som er riktig, men det ville i alle fall ikke være det. Det å få satt riktig navn på ting hjelper oss alle. Når en skal gå fra noe til noe annet så må en vite hva en skal kalle ting, for å kunne forklare og fortelle.

Selv vil han helst være Thor. Ja, ikke den norske, hardbarka Tor, må vite, men den amerikanske, strengt tatt australske, Thor. Dessverre syns jeg denne Thor er for enkel, selv om magemusklene er nydelige. Han har lovet meg sånne til sommeren.

Så hva skal vi kalle ham da? Siden Thor ikke blir riktig…

Det kan se ut som om nesa har fått seg en trøkk, men han virker ikke som en voldelig mann. Hendene har styrke, men med stelte negler og myke fingertupper. Han er ikke dannet, ikke utdannet heller, men med en indre overbevisning og et brennende ønske om å ta vare på.

Jeg tror vi kaller ham Arn.

Ja, det tror jeg passer. Med sitt ville, krøllete hår, som han egentlig helst vil spare langt og røde skjegg, som jeg helst vil at han skal spare langt, er Arn en passende benevnelse.

Snillere, mykere og noe smartere.