Stikkord

, , , , , ,

Det var jo valentin dag i går. Det var sikkert mange av dere som gjorde romantiske ting, men det var sikkert minst like mange av dere som valgte å drite i hele greia. Selv hadde jeg ikke tenkt å gjøre noe ut av det. Jeg bryr meg ikke nok til å protestere mot det en gang. Folk får gjøre som de selv vil.

(OK! Jeg fikk litt frysninger på ryggen av de mest klissete facebookstatusene, men det var ikke fordi de var klissete, men fordi de var på facebook. Kan ikke folk gjøre slikt på privaten og ikke plage resten av oss med det?!)

Etter å ha lest innlegget til Husfrue måtte jeg kommentere dette med blomster. Hun hadde fått 10 hvite roser. Selv fikk jeg en bukett (jeg talte ikke hvor mange blomster det var) med nelliker. Har ikke de som jobber i blomsterbutikk litt ansvar for å holde menn fra å gi blomster i partall, gule roser og nelliker? Hvorfor selges nelliker i det heletatt?

I går kom jeg hjem til ryddet kjøkken, som vil si at oppvaskmaskinen var satt på. Han hadde latt sengen være uredd. På bordet stod en bukett nelliker i en altfor stor vase, en skål med melkesjokolade, en vinflaske og ett glass. Det var deilig keitete og jeg måtte smile for meg selv. Tanken var god!

Jeg sendte ham en melding med ett ord til svar: «Plusspoeng!».