Stikkord

, ,

Det har vært en sånn dag… En dag der ingenting går som det skal, arbeidet tårner seg opp, systemene knekker sammen og jeg har fått en deadline som er så kort som en deadline kan være. Det er da de komme snikende, strendende, spørrende, masende…

– Du…?
– Mmm…?
– Er du opptatt?
– Ja, egentlig så er jeg det…
– Ja, altså, nå har du hatt opptattstatus i hele dag og jeg skal snart gå… jeg bare lurte på en liiiiiten ting….
– Mhmmmmmmm… (Ser fremdeles stivt inn i skjermen og tenker: «Jammen, faen, hvis du så at jeg er opptatt… tror du jeg er opptatt på gøy?!». Håper hun skal gå igjen.)
– Ja, altså, jeg bare lurte på hvordan jeg skal gjøre det med denne saken…
– Kan ikke Kari eller Elise hjelpe deg? (Tenker: «Åh?! En sak sier du?! Hva annet kunne det være?!»)
– Sikkert, men jeg syns det er så greit å spørre deg. (Hun smiler faktisk!)
– …
– Har du lyst til å se på det sammen med meg?
– Kjempelyst… (Hør ironisk tone. Jeg tror jeg sukket også. Hvorfor spør folk om en har LYST?! Selvsagt har en ikke «lyst» når en egentlig skal gjøre noe annet!)

(Hun forklarer hva hun lurer på og jeg svarer – høflig, jeg lover!)

– Bare gjør det så enkelt som mulig du. Ingen vits i å bruke masse tid på å finregne. (Forsøker å avslutte samtalen.)
– Ja, men hvis jeg IKKE skulle gjort det sånn, men heller regnet på det i detalj, hvordan skulle jeg da gjort det?
– (Trekker pusten DYPT og teller til 467.) Det har jeg egentlig ikke tid til å tenke på og forklare til deg nå… (Tenker: «Opptatt!! Hallo!?»)
– For det blir vel mer riktig hvis jeg deler perioden opp og trekker fra de dagene her?
– Det er mulig, men det er forsvinnende liten forskjell og jeg har virkelig ikke tid til å sette meg ned å regne det ut nå… («Betyr «Opptatt» noe annet i din verden?!»)
– For jeg vil jo gjerne gjøre det så riktig som mulig…
– Da må du nesten finne ut av det selv… for slik jeg ser det er det bortkastet tid å finregne i denne saken.
– Men, altså, hadde det gått an å gjøre det sånn? (Hun tegner og forklarer og tegner og forklarer – i det uendelige, føles det som.)
– Jo, sikkert, men du vet du, jeg har fryktelig mye jeg skulle gjøre i dag… Bare gjør det enkelt. (Hvorfor spør de egentlig om min hjelp når de ikke har tenkt å høre etter?!)
– Jeg kommer og spør deg i morgen isteden jeg!
– … («NEEEEEEI!»)

————————————

There’s a drumming noise inside my head
That starts when you’re around
I swear that you could hear it
It makes such an all mighty sound

There’s a drumming noise inside my head
That throws me to the ground
I swear that you should hear it
It makes such an all mighty sound

Louder than sirens
Louder than bells….

– Florence + The Machine –

————————————-

Lync-status: Do not disturb