Stikkord

, , , , ,

Han var litt vill i blikket.

– I morgen er det endelig advent!
– Jaha? Hva er greia?
– Da kan jeg ENDELIG drikke den julebrusen som har ventet på meg!
– Ah, så du er en sånn prinsippfast en? Ingen juleting før 1. desember?
– JA! Nå har jeg lengtet etter julebrus og kakemenn i 11 måneder!
– Jeg har nok allerede smakt både på kakemennene og juleølet jeg… (Julebrus er jeg ikke så glad i.)
– Åh! Du svake menneske!
– Hva da? Jeg prøvde ikke å motstå en gang. Har jeg lyst på så har jeg lyst på. Liker ikke å utsette gleder.
– Ikke en gang om de blir desto større?
– Vokser gledene hvis en utsetter de?
– Ja… eller, kanskje ikke alltid…
– Vi har jo ikke en gang noen garanti for at vi kommer til å få den gleden i fremtiden, hvorfor ikke bare ta en med en gang? Da får du til og med tid til flere!
– Jeg hadde jo liksom bestemt meg for det å vente da…

Hver sin lyst.